Edynburg 2016

Podróż rozpoczęliśmy 6 czerwca 2018 r. Wczesnym rankiem zebraliśmy się w szkole, gdzie czekał na nas wynajęty autobus. Senni i zmęczeni wyruszyliśmy w drogę na lotnisko w Krakowie. Po drodze było naprawdę dużo korków, więc zaczęliśmy się martwić, czy dotrzemy na czas. Na szczęście nam się udało - mieliśmy nawet czas na szybkie śniadanie! Lot minął bardzo szybko i bez problemów. Wszyscy od razu zakochaliśmy się w Edynburgu. Po zakwaterowaniu i krótkim odpoczynku natychmiast udaliśmy się na zwiedzanie. Wbrew pozorom Edynburg okazał się bardzo spokojnym i małym miastem w porównaniu do Londynu. Pierwszego dnia wspięliśmy się na Calton Hill. To miejsce nazywa się Akropolem Północy ponieważ najbardziej w oczy rzuca się wzorowany na Greckim Panteonie budynek. Z góry jest piękny widok, szczególnie w kierunku zatoki i Leith. Następnym punktem na naszej liście był Zamek
w Edynburgu, górujący nad miastem. Widoki zapierały dech w piersiach! Sam zamek okazał się naprawdę ogromny. Wszystko wyglądało, tak jakby za murami ukryta była mała wioska. Wszędzie było mnóstwo ukrytych przejść i ogrodów. Tego dnia udało nam się również zobaczyć The Scott Monument, czyli samotny pomnik stojący w sercu Princes Street. Następnym punktem naszej podróży tego dnia był Zamek Holyrood. Zamek ten jest oficjalną rezydencją Królowej Elżbiety II w Szkocji. Sam zamek jest naprawdę piękny i znajduje się w pięknej okolicy. Tylko część komnat przeznaczona jest dla zwiedzających. Wnętrze zamku robi ogromne wrażenie na odwiedzających, ale zdecydowanie ogród jest jego najlepszą częścią. W ogrodzie znajdują się ruiny Opactwa Holyrood. Następnego dnia odwiedziliśmy Zamek Stirling. Zamek Stirling, podobnie jak ten w Edynburgu, górował nad całym obszarem. Otoczony murami, gwarantował widok na wszystkie cztery strony świata. Ponadto wokół zamku znajdowały się zielone pastwiska, co potęgowało wrażenie spokoju i sielanki. Następnego dnia wybraliśmy się na całodniową wycieczkę do Loch Ness. Niestety nie byliśmy w stanie zobaczyć potwora, ale mogliśmy kupić podobne do niego maskotki ! Widoki były również ładne. Potem tego dnia poszliśmy do następnego zamku. Pałac Linlithgow był jedną z głównych rezydencji monarchów Szkocji w XV i XVI wieku. Widok z pałacu wychodzi na jezioro. W tym zamku kręcono także odcinek znanego na całym świecie serialu Outlander! W czwartek wybraliśmy się na wycieczkę do North Berwick. Naszym celem były ruiny zamku Tantallon. Po kilku minutach spaceru naszym oczom ukaał zapierający dech w piersiach widok. Otwarte morze i szum fal sprawiły, że zapomnieliśmy o zmęczeniu. Udało nam się nawet zobaczyć delfiny! Ostatniego dnia naszej podróży pojechaliśmy zobaczyć HMY Britannia. Zrobił na nas ogromne wrażenie. Piątek był niestety ostatnim dniem naszej podróży. W nocy wsiedliśmy do autobusu, który zabrał nas na lotnisko. Wróciliśmy do Polski zmęczeni, ale szczęśliwi, że razem przeżyliśmy kolejną niezapomnianą przygodę!

Ola G. (rocznik 2015/16-2017/2018)