Informacje o projektach realizowanych w ramach zajęć z podstaw przedsiębiorczości i ekonomii w praktyce:
Ogólnopolski projekt mający na celu zainteresowanie uczniów zasadami funkcjonowania rynków kapitałowych, giełdy, inwestowania oraz oszczędzania długoterminowego. Przedsięwzięcie realizowane we współpracy z Fundacją im. Lesława A. Pagi oraz Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie.
Cel projektu jest przybliżanie młodzieży tematyki przedsiębiorczości, budowanie przedsiębiorczych postaw, rozwijanie umiejętności pracy zespołowej oraz informowanie o tym, jak Fundusze Europejskie wspierają tworzenie i rozwój firm.
Projekt zakłada:
przeprowadzenie w zgłoszonej klasie zajęć na podstawie materiałów dydaktycznych tzn. filmu animowanego, kart pracy, zadań warsztatowych, prezentacji modelu biznesowego Canvas oraz gry planszowej.
udziału uczniów w turnieju wojewódzkim w edukacyjną grę planszową „Czas na Start-up!”. W grze uczniowie wcielają się w młodych przedsiębiorców stawiających pierwsze kroki w świecie biznesu. Każdy uczestnik gry rozwija własny start-up, aby stworzyć ten najlepszy na rynku.
Projekt skierowany do nauczycieli i uczniów ze szkół ponadpodstawowych z województw Polski Wschodniej współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Realizowany we współpracy z Ministerstwem Inwestycji i Rozwoju.
Cel projektu:
Przybliżanie młodzieży tematyki przedsiębiorczości, budowanie przedsiębiorczych postaw, rozwijanie umiejętności pracy zespołowej oraz informowanie o tym, jak Fundusze Europejskie wspierają tworzenie i rozwój firm.
Projekt zakłada:
przeprowadzenie zajęć w oparciu o scenariusz z wykorzystaniem filmów, komiksów
i krzyżówek
rozwiązanie zadania konkursowego
Wykorzystuje nowatorskie metody pracy z uczniami, które mają na celu rozbudzić w nich aktywność poznawczą, wyposażyć w praktyczną wiedzę i kluczowe umiejętności z zakresu szeroko rozumianej edukacji finansowej i społecznej. Realizowany we wspłpracy z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
Cel programu:
poszerzanie wiedzy uczniów dotyczącej zasad działania sektora finansowego oraz kształtowanie umiejętności, które umożliwią im efektywne zarządzanie finansami osobistymi i budowanie własnego kapitału społecznego – ekonomiczno.
Sprzyja podejmowaniu przez młodych ludzi trafnych decyzji w planowaniu dalszej drogi edukacyjnej i zawodowej. Realizowany we współpracy z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
Program zakłada:
odbycie jednodniowej wizyty w wybranym miejscu pracy weryfikującej plany edukacyjne,
zweryfikowanie swoich wyobrażeń o wymarzonym zawodzie,
pozyskanie informacji o wykształceniu, umiejętnościach czy predyspozycjach niezbędnych do wykonywania danego zawodu,
doświadczenie związku pomiędzy wykształceniem a karierą zawodową,
zapoznanie się z organizacją i zarządzaniem firmą.
Realizowany we współpracy przez Zespół Szkół im. ks. dra Jana Zwierza w Ropczycach z Oddziałem Okręgowym Narodowego Banku Polskiego w Rzeszowie w ramach programu edukacji ekonomicznej.
Cele projektu:
edukacja ekonomiczna uczniów szkół ponadgimnazjalnych
Projekt zakłada:
uczestnictwo uczniów w warsztatach prowadzonych przez specjalistów z instytucji partnerskich – Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie, Podkarpackiego Urzędu Marszałkowskiego w Rzeszowie, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddziału w Rzeszowie oraz Oddziału w Stalowej Woli, Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie.
Udział dwóch zespołów w konkursie obejmującym wiedzę z 4 moduły realizowanych w ramach projektu.
Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Działania 3.3 „Poprawa jakości kształcenia” ,Poddziałania 3.3.4 „Modernizacja treści i metod kształcenia – projekty Konkursowe”. Realizowany przy współpracy z Uniwersytetem Rzeszowskim i Instytucję Pośredniczącą – Ośrodkiem Rozwoju Edukacji.
Główny cele projektu:
Poprawa jakości kształcenia w zakresie nauczania przedmiotu „Podstawy przedsiębiorczości” uczniów szkół ponadgimnazjalnych woj. podkarpackiego poprzez opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu nauczania oraz wzbogacenie oferty edukacyjnej o aspekt praktyczny.
Projekt zakłada:
Udział uczniów w wirtualnej symulacji działalności przedsiębiorstwa na rynku, na podstawie Gry Biznesowej (II.2013-VI.2015)
Wizyty studyjne w przedsiębiorstwach
Spotkania warsztatowe z pracodawcami
Zajęcia dla uczniów „Praktyczne wykorzystanie matematyki finansowej” (2013-2015)
Dwa szkolenia dla nauczycieli: „Praca w grupach” i „Elementy matematyki finansowej”
Nagrody rzeczowe (m.in. tablety dla najlepszej grupy uczniów biorącej udział w zajęciach prowadzonych na Grze Biznesowej (2013-2015)