1. Administratorzy
2. Nauczyciel
3. Uczeń
Konta przydzielane są dla nauczycieli zaraz po przyjęciu do pracy a dla uczniów - po 1 września każdego roku szkolnego przez nauczyciela informatyki/administratora.
Hasło do konta ustala użytkownik przy pierwszym logowaniu stosując politykę haseł mocnych.
Konta uczniów wygasają i są usuwane po zakończeniu nauki w szkole! W wyjątkowych sytuacjach administrator może usunąć konto i jego zasoby bez wcześniejszego powiadomienia.
Każda osoba po zalogowaniu się do się do komputera jako tzw. użytkownik domenowy (w/w) uzyskuje wgląd do spersonalizowanego pulpitu i zasobów z uprawnieniami określonymi przez administratora. Jedną z usług jest możliwość zapisywania dokumentów na indywidualnym dysku sieciowym, widocznym jako Katalog domowy (Z:) To udostepniony, współdzielony (co do pojemności) zasób dysku serwera szkolnego, którego użytkowanie określa regulamin pracowni informatycznej.
4. Komputery w szkole posiadają wbudowane konto uzytkownika lokalnego, umożliwiającego zalogowanie się do komputera bez możliwości kozystania z zasobów sieci i (niekiedy) Internetu.