Każdego roku Wasza praca codzienna, zaangażowanie w przygotowania do matury, udział w olimpiadach przedmiotowych jest doceniane przez Kapitułę RANKINGÓW NAJLEKSZYCH LICEÓW. Od lat jesteśmy notowani wśród najlepszych szkół w Polsce (a warto podkreślić, że liceów ogólnokształcących jest w Polsce ponad 3500!) W ogólnopolskim rankingu Rzeczypospolitej i Perspektyw w 2021 r. za rok 2020 zajęliśmy 1 miejsce w powiecie stalowowolskim i 8. miejsce w województwie podkarpackim.W tej edycji oprócz rankingu ogólnego, jako jedyna szkoła z naszego powiatu i miasta tradycyjnie notowani jesteśmy również w rankingu olimpiad przedmiotowych. (żródło: Ogólnopolski Ranking Szkół Olimpijskich 2021 ) .
W 2020 roku absolwenci I Liceum Ogólnokształcącego im. Komisji Edukacji Narodowej w Stalowej Woli najlepiej w naszym mieście i powiecie zdali egzamin maturalny. Okazaliśmy się najlepsi pod względem zdawalności egzaminu. Na kolejnych miejscach znalazły się : Liceum Ogólnokształcące w ZS nr 2, Katolickie Liceum Ogólnokształcące i Samorządowe Liceum Ogólnokształcące. Nasi maturzyści uzyskali również najwyższe średnie wyniki w Stalowej Woli ze wszystkich przedmiotów obowiązkowych (j. polski, matematyka, j. angielski, j. niemiecki), a z przedmiotów rozszerzonych uzyskali najwyższe średnie wyniki z matematyki, fizyki, biologii, chemii, j. angielskiego, WOS, historii, j. polskiego, geografii, j. rosyjskiego.
Co roku ok. 90% naszych absolwentów kontynuuje naukę na studiach wyższych z czego ok. 80% na renomowanych uczelniach państwowych.
W imieniu Biura Komitetu Głównego Olimpiady Statystycznej infrmujemy, że 23 września 2024 tj. poniedziałek ruszyła rejestracja do IX edycji Olimpiady Statystycznej. Dzięki Olimpiadzie będziecie mieć szansę zgłębić wiedzę i rozwinąć swoje umiejętności z zakresu statystyki w obszarze m.in. analiz społeczno-gospodarczych. Rywalizacja podzielona jest na trzy etapy, w ramach których wyłonini zostaną finaliści i laureaci, dla których przygotowano szereg nagród. Rejestracja potrwa do 28 października 2024 roku
Zasady rejestracji:
Uczniowie, którzy chcą wziąć udział w Olimpiadzie wypełniają Załącznik nr 3 lub Załącznik nr 4 do Regulaminu OS w zależności od wieku i przekazują do osoby, rejestrującej szkołę w Olimpiadzie Statystycznej.
Po zarejestrowaniu Uczniów aplikacja wygeneruje loginy i hasła dostępu dla każdego uczestnika, które zostaną automatycznie przesłane na adresy e-mailowe podane w zgłoszeniach.
Po otrzymaniu haseł i loginów uczestnicy pełnoletni zawodów składają w aplikacji, zaznaczając odpowiednie pole, obowiązkowo oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną i Regulaminem OS. To warunek konieczny uczestnictwa w Olimpiadzie.
Dopiero po złożeniu koniecznych oświadczeń, konto uczestnika staje się AKTYWNE.
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie przygotowała specjalny program skierowany do uczniów klas maturalnych. W jego ramach SGGW będzie zaprezentować zestaw działań mających na celu wsparcie uczniów w przygotowaniach do egzaminu dojrzałości, jak również ułatwienie im wyboru dalszej ścieżki kształcenia.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z treścią załącznika TUTAJ
Nadsański Bank Spółdzielczy serdecznie zaprasza nauczycieli i uczniów Państwa szkoły do wzięcia udziału w wyjątkowym, bezpłatnym wydarzeniu jakim jest spotkanie z młodzieżą na jednej z najlepszych uczelni ekonomicznych w Polsce – w Szkole Głównej Handlowej (SGH) w Warszawie.
Wydarzenie odbędzie się 20 września 2024 r.
W poniedziałek 2 września 2024 r. o godz. 10.30 zapraszamy uczniów na uroczyste rozpoczęcie nowego roku szkolnego, które odbedzie się w hali sportowej.
Po uroczystości zapraszamy na spotkanie z wychowawcami klas w salach lekcyjnych.
O godzinie 9.00 w Bazylice Mniejszej p.w. Matki Bożej Królowej Polski w Stalowej Woli z okazji rozpoczęcia roku szkolnego odbędzie się msza św. celebrowana przez naszego katechetę.
*Uwaga! W przypadku kilku tytułów podręczników - podręcznik wskaże nauczyciel uczący.
Informujemy, że corocznie w pierwszym tygodniu września Samorząd Szkolny organizuje kiermasz używanych podręczników dla uczniów naszej szkoły.Datę kiermaszu podamy w ostatnim tygodniu sierpnia.
W tym roku, po raz pierwszy w naszej szkole, 28 uczniów klas pierwszych i drugich uczestniczy od 18.05.2024 do 23.05.2024 w Szkole pod Żaglami LOKEN ma Pojezierzu Mazurskim. Celem wyjazdu jest przede wszystkim teoretyczne i praktyczne szkolenie żeglarskie, a także poznanie walorów turystyczno-krajoznawczych, historii oraz problemów ekologicznych Warmii i Mazur. Najważniejszym jest jednak przyjemne, aktywne spędzania czasu i zakorzenienie tradycji żeglarskich.
Zachęcamy do obejrzenia zdjęc w galerii szkolnej z dotychczasowego rejsu. Na kolejną relację fotograficzną zapraszamy po powrocie uczestników.
W dniach 21,22,24 maja 2024r. zostanie przeprowadzone badanie wyników nauczania j. polskiego, matematyki i wybranego przedmiotu na poziomie rozszerzonym w klasach trzecich. Celem badania będzie sprawdzenie poziomu przygotowania uczniów do egzaminu maturalnego 2025.
Listy uczniów i miejsca egzaminów zostały przesłane wiadomością przez dziennik.
21 maj -j. polski na poziomie podstawowym
Czas trwania egzaminu: 8.00 - 10.30
Miejsce:hala sportowa + sale 36,37,38, 39
22 maj - matematyka na poziomie podstawowym
Czas trwania egzaminu: 8.00 - 10.30
Miejsce:hala sportowa + sale 38,39,40,48
24 maj - wybrany przedmiot na poziomie rozszerzonym
Czas trwania egzaminu: 8.00 - 10.30
Miejsce:hala sportowa + sale 38,51,39,48
Piątek 26 kwietnia o godz. 10.30 w hali sportowej odbędzie się uroczyste zakończenie nauki w klasach maturalnych. Wcześniej, o godz. 9.00 będzie odprawiona Msza Św. w Bazylice Mniejszej p.w. Matki Bożej Królowej Polski w Stalowej Woli.
Uczniów klas I- III prosimy o zejście na halę sportową o godz. 10.20 pod opieką nauczyciela uczącego. Na czas uroczystości uczniowie będą pod opieką wychowawcy klasy. Klasy I-III będą realizować lekcje wg podziału godzin.
Tuż po uroczystości zakończenia nauki w klasach maturalnych, zapraszamy maturzystów do współnego zdjęcia na placu przy hali sportowej oraz na spotkania z wychowawcami klas, które odbędą się w salach:
Po raz kolejny UJ organizuje konkurs o przyznanie Stypendium Uniwersytetu Jagiellońskiego. Stypendium UJ zostało stworzone w celu wspierania rozwoju naukowego i osobistego osób uzdolnionych, osiągających znaczące wyniki w nauce i/lub prowadzących badania naukowe, bądź też utalentowanych artystycznie, chcących rozpocząć studia na naszej uczelni.
Laureatom Stypendium Uniwersytetu Jagiellońskiego uczelnia zapewnia:
stypendium w wysokości 2100 zł miesięcznie, przyznawane na cały okres jednolitych studiów magisterskich, studiów pierwszego lub drugiego stopnia;
uzyskanie maksymalnego wyniku kwalifikacji w rekrutacji na studia na wybranym przez Stypendystę kierunku (poza kierunkami prowadzonymi przez Collegium Medicum UJ);
możliwość realizacji programu studiów według indywidualnego planu lub programu studiów;
opiekę naukową nauczyciela akademickiego UJ;
gwarancję miejsca w akademiku.
Nabór wniosków w konkursie o Stypendium trwa do 15 kwietnia 2024 roku. W tym czasie kandydat powinien wypełnić formularz zgłoszeniowy oraz przesłać drogą mailową dokumenty i przygotowane przez siebie materiały.
Miło mi poinformować, że do etapu centralnego Olimpiady Artystycznejsekcji historii sztuki została zakwalifikowana Julia Kurowska z klasy II a.
Eliminacje centralne odbędą się w Warszawie w dniach 8-10 kwietnia 2024 r.
Formuła egzaminu to dwuczęściowy egzamin pisemny i dwuczęściowy egzamin ustny. Olimpiada Artystyczna odbywa się od 1976 roku. Od 2004 roku jej organizatorem Stowarzyszenie Przyjaciół Olimpiady Artystycznej z siedzibą w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. Podstawą prawną przeprowadzenia konkursu jest rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad (Dz. U. 2017 roku, poz. 1580).
Dziękujemy wszystkim uczniom, którzy reprezenowali naszą szkołę w etapie okręgowym: Amelii Krasoń z III e, Weronice Cygan z III a, Maciejowi Zbyradowi z III a, Alicji Wąsik z II f, Hubertowi Furmanowi z IV a, Oliwii Cymerys z II f, Paulinie Misztal z II a (sekcja muzyki), oraz Julii Kurowskiej (sekcja historii sztuki) .
Serdecznie gratulujemy Julii i życzymy dalszych sukcesów w eliminacjach ogólnipolskich
Informujemy, że w piątek, tj. 22.03.2024 r. uczniowie klas maturalnych wezmą udział w Pielgrzymce na Jasną Górę.
PROGRAM PIELGRZYMKI
6.00 - wyjazd spod parkingu przy KUL-u;
10.30 - rejestracja uczestników;
11.00 - Droga Krzyżowa;
12.15 - spotkanie na sali ojca Kordeckiego;
14.00 - Msza święta w bazylice jasnogórskiej;
16.30 - wyjazd do Stalowej Woli;
21.00 - przewidywany powrót
Organizatorem i szkolnym kierownikiem PIELGRZYMKI jest ks. Piotr Przysucha
Ze względów organizacyjnych i liczebności uczestników, zajęcia klasy 4e,4f,4g zostaną odwołane, a uczniowie z tych klas, którzy nie biorą udziału w wyjeździe zostaną przypisani do następujących klas:
4e-uczniowie niebiorący udziału w pielgrzymce przypisani do klasy 4b;
4f-uczniowie niebiorący udziału w pielgrzymce przypisani do klasy 4d;
4g-uczniowie niebiorący udziału w pielgrzymce przypisani do klasy 4d.
Lekcje w klasach 4a, 4b, 4c, 4d będą realizowane wg podziału godzin.
W imieniu Zespołu Działu Rekrutacji i Karier Studenckich przekazujemy ofertę edukacyjną Uniwersytetu Rzeszowskiego skierowaną zarówno do obecnych jak i przyszłych maturzystów. Informator rekrutacyjny dla kandydatów na studia I stopnia i jednolite magisterskie na rok akademicki 2024/2025 w formie elektronicznej TUTAJ
Informujemy o spotkaniu promocyjnym kierunku studiów licencjackich Geoturystyka. Kierunek ten realizowany jest na Wydziale Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie. Spotkanie prowadzone będzie on-lineza pośrednictwem platformy MS Teams. Przewidywany czas trwania - około 45 minut. Poprowadzi je pracownik Katedry Geologii Ogólnej i Geoturystyki, który przedstawi czym zajmuje się geoturystyka, jak przebiega kształcenie na kierunku, jakie kompetencje można nabyć, co można robić po naszych studiach i jakie są warunki przyjęcia. W trakcie spotkania będzie można zadawać pytania poprzez czat. Propone są trzy terminy spotkań:
MERCH SZKOLNY JEST JUŻ GOTOWY I MOŻLIWY DO KUPIENIA
W imieniu Samorządu Szkolnego informujemy, że w najbliższym czasie będzie możliwe nabycie szkolnych bluz, T-shirtów, spodni dresowych, toreb bawełnianych i in. z logo szkoły.
Gdzie można kupić? Odzież można zamówić u przewodniczącego klasy.
Do kiedy trwa sprzedaż? Sprzedaż produktów zaplanowana jest do 13.12.
Jaka jest cena? Informacja o cenach została opublikowana na szkolnycm Instagramie.
W imieniu organizatorów OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU ,,ZŁOTE INDEKSY WYDZIAŁU PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII UMCS” zapraszamy do udziału w konkursie UMCS w Lublinie. Konkurs jest szansą dla uczniów na zdobycie indeksów na wybranych kierunkach studiów na Naszym Uniwersytecie. Szczegóły w regulaminie do pobrania TUTAJ. Zachęcamy do wzięcia udziału.
W dniu 13 października 2023 r. o godz. 9.00 na hali SPORTOWEJ odbędzie się uroczystość z okazji rocznicy utworzenia Komisji Edukacji Narodowej - PATRONA NASZEJ SZKOŁY.
Po uroczystości. ok. godz. 10.30 będzie wykonana pamiątkowa fotografia społeczności szkolnej na tle logo szkoły powstałego w 250 rocznicę powstania KEN i 85 rocznicę założenia szkoły (logo umieszczono na zewnętrznej ścianie hali sportowej).
Proszę pamiętać, że na uroczystościach szkolnych, zgodnie ze Statutem Szkoły, obowiązuje strój galowy.
Szczegółowe informacje dotyczące organizacji udziału w uroczystości zostały przesłane w wiadomości w dzienniku.
Od czwartku 5.10.2023 r. do 3.11.2023 r. zostaje wprowadzony zamiennik sal dla uczniów klasy 3e. Zajęcia będą realizowane wg harmonogramu opublikowanego TUTAJ.
Prosimy uczniów klas 1a, 1b, 1h, 1i oraz 2b, 2f, 2d o sprawdzenie przydzielonych sal.
Informujemy, że ruszają programy stypendialne Województwa Podkarpackiego „Poszerzając horyzonty”. Województwo Podkarpackie/Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie w roku szkolnym 2023/2024 będzie realizował trzy projekty stypendialne, w tym jedno kierowane do uczennic i uczniów liceów tj.,: w ramach projektu pn. Poszerzając horyzonty – stypendia naukowe dla licealistów – edycja I.
Nabory wniosków o przyznanie stypendium prowadzone będą w terminie od 18 września 2023 r. do 2 października 2023 r.
Wszelkie informacje dotyczące realizowanych programów stypendialnych dostępne są na stronie podkarpackie.edu.pl
W poniedziałek 4 września 2023 r. o godz. 10.30 zapraszamy uczniów na uroczyste rozpoczęcie nowego roku szkolnego, które odbedzie się w hali sportowej. Wejście tylko przez szkołę.
Po uroczystościach zapraszamy na spotkanie z wychowawcami klas w salach lekcyjnych.
O godzinie 9.00 w Bazylice Mniejszej p.w. Matki Bożej Królowej Polski w Stalowej Woli z okazji rozpoczęcia roku szkolnego odbędzie się msza św. celebrowana przez naszego katechetę.
Informujemy, że corocznie we wrześniu Samorząd Szkolny organizuje kiermasz używanych podręczników dla uczniów naszej szkoły. O terminie kiermaszu poinformujemy w ostatnimtygodniu sierpnia.
Przypominamy o dodatkowych dniach wolnych od zajeć dydaktycznych :
17 maja 2023 r. (śr) - Pisemny egzamin maturalny z j. polskiego rozszerzony oraz ustna matura z języka obcego nowożytnego i języka polskiego - Dzień wolny od zajęć dydaktycznych w klasach I-III
18 maja 2023 r. (czw) - Pisemny egzamin maturalny z historii poziom rozszerzony oraz ustna matura z języka obcego nowożytnego i języka polskiego - Dzień wolny od zajęć dydaktycznych w klasach I-II.
Próbny egzamin maturalny z języka polskiego na poziomie podstawowymdla klas III(8.00 - 10.30 hala sportowa)
19 maja 2023 r. (pt) - Pisemny egzamin maturalny z fizyki poziom rozszerzony oraz ustna matura z języka obcego nowożytnego i języka polskiego - Dzień wolny od zajęć dydaktycznych w klasach I-II
Próbny egzamin maturalny z matematyki na poziomie podstawowymdla klas III (8.00 - 10.30 hala sportowa) Materiały i przybory pomocnicze
22 maja 2023 r. (po) - Pisemny egzamin maturalny z informatyki poziom rozszerzony oraz ustna matura z języka obcego nowożytnego i języka polskiego - Dzień wolny od zajęć dydaktycznych w klasach I-II
Próbny egzamin maturalny z wybranego przedmiotu na poziomie rozszerzonymdla klas III (8.00 - 10.30 hala sportowa) Materiały i przybory pomocnicze
W związku z trwającą maturalną sesją egzaminacyjną w dniach 10-16.05.2023 r. zostaną wprowadzone zamienniki sal dla następujących klasopracowni: 35,36,37,38,51,50.
Miło nam poinformować, że zostaliśmy docenieni jako szkoła przez fundację DKMS za naszą tegoroczną działalność na rzecz społeczności lokalnej, w tym za zorganizowanie i przeprowadzenie Dnia Dawcy Szpiku w naszej szkole oraz za pozyskanie kolejnych czterdziestu potencjalnych Dawców, którzy zasilili szeregi fundacji.
Nasza szkoła została zgłoszona do konkursu i po przedstawieniu szczegółowego sprawozdania z przeprowadzonych działań została nagrodzona tytułem LAUREATA 1. edycji konkursu „Nauczyciele z Życiem ”, otrzymując jednocześnie tytuł „Szkoły z Życiem”.
Dzięki wygranej w konkursie młodzież z naszej szkoły mogła wziąć udział 24 kwietnia 2023 r. w spotkaniu online z wyjątkowym gościem Radomirem Witem, znanym dziennikarzem radiowym i telewizyjnym, reporterem politycznym i korespondentem sejmowym, prowadzącym autorski program „Kampania #BezKitu”, który opowiadał o swojej dziennikarskiej karierze.
Nagrodą dla nauczyciela jest natomiast spotkanie wyjazdowe, podczas którego odbędą się warsztaty szkoleniowe m.in. z zakresu wychowania prospołecznego młodzieży.
Bardzo się cieszymy z otrzymanych tytułów i nagród i jeszcze raz serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób przyczynili się do tego sukcesu.
Piątek 28 kwietnia o godz. 9.00 na hali sportowej. Msza Św. w Bazylice Mniejszej p.w. Matki Bożej Królowej Polski w Stalowej Woli. o godz. 8.00. Wszyscy uczniowie zejdą na halę sportową pod opieką nauczyciela uczącego, a na czas uroczystości będą pod opieką wychowawcy klasy. Po uroczystości na hali spotkanie uczniów klas maturalnychz wychowawcami klas odbędzie się w salach.ok.godz.11. Klasy I-III będą realizować lekcje wg podziału godzin.
W dniach 13–15 kwietnia 2023 r. w Pelplinie odbył się ogólnopolski finał XXXIII Olimpiady Teologii Katolickiej pod hasłem Bóg jest Miłością objawioną w Słowie.
Wzięło w niej udział około 200 uczniów z całej Polski. Każdą diecezję reprezentowały 3 osoby wyłonione w etapie diecezjalnym. Z diecezji sandomierskiej były to: Oliwia Głowińska, Amelia Ślepecka, Zuzanna Tutak - uczennice klasy III A. Oliwia i Amelia uzyskały tytuł finalisty, a Zuzanna tytuł laureata. Katechetą olimpijek jest ks. Sebastian Kula.
Ponadto uczestnicy mieli okazję poznać perełki diecezji Pelplińskiej. Zwłaszcza katedrę, która jest największą ceglaną gotycką świątynią w Polsce, a także Muzeum Diecezjalne, gdzie znajduje się kopia słynnej Biblii Gutenberga. Uczestnicy mieli także okazję wziąć udział w warsztatach w skryptorium. Kolejnym odwiedzonym i szczególnym miejscem był zamek krzyżacki w Gniewie oraz Sanktuarium Matki Bożej Piaseckiej.
Zachecamy go obejrzenia fotorelacji z pobytu w diecezji Peplińskiej TUTAJ
W piątek 24.03.2023 r. o godz. 9.00 na sali gimnastycznej męskiej odbędzie się spotkanie z prezydentem Stalowej Woli panem Lucjuszem Nadbereżnym. Spotkanie będzie dotyczyło m.in. inicjatywy powołania Młodzieżowej Rady Miasta.
W piątek 24.03.2023 r. odbędzie się spotkanie dotyczące PROMOCJI WYŻSZYCH SZKÓŁ WOJSKOWYCH z absolwentem Dawidem Lejkiem w sali 49. W spotkaniu wezmą udział uczniowie wybranych klas.
Uczniowie naszej szkoły każdego roku licznie uczestniczą w konkursach i olimpiadach przedmiotowych. Niżej prezentujemy sukcesy naszych uczniów w olimpiadach przedmiotowych, których laureaci i finaliści zgodnie z art. 44zzh ustawy o systemie oświaty (Dz.U. z 2019 r. poz. 1481), są zwolnieni z egzaminu maturalnego z danego przedmiotu oraz olimpiady organizowane przez uczelnie wyższe, których nagrodą jest „indeks" na studia.
Uczniowie zakwalifikowani do finałowych zawodów olimpiad przedmiotowych:
etap okręgowy XXVII Olimpiady Wiedzy o Żywieniu Człowieka
Małgorzata Gołojuch Wiesław Mazurkiewicz
Katarzyna Fus klasa 4a
XXXV Olimpiada Filozoficzna
Szymon Głuszak 2c
Karol Korzonek klasa 3c
Mateusz Turański klasa 3c
Adrian Rębisz klasa 2a
Dagmara Adamczyk klasa 3f Aleksandra Bielecka klasa 3f Patrycja Sarzyńska klasa 4e
XLIX Olimpiada Historyczna
Ludmiła Drożewska (2c,3c)
Aleksandra Ruta (2a)
Małgorzata Rocznik (3f, 4e)
W piątek 17.03.2023 r. o godz. 13.00 w sali 49 odbędzie się spotkanie z naszym absolwentem doktorem nauk humanistycznych Pawłem Kidą. Tematem spotkania będzie „Kultura Koreańska”.
Udział w spotkaniu wezmą uczniowie klas:
3 e (W.Pamuła) 2e (J.Biłogras) 2d ( E.Wierzbicka)
Dr Paweł Kida jest wicedyrektorem Instytutu Etnolingwistyki i jednocześnie adiunktem naukowo-dydaktycznym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu pracującym na Wydziale Neofilologii i Literatury.
Zwyczajem lat poprzednich pragniemy zaprosić do wspólnej modlitwy młodzież przystępującą w tym roku do egzaminu dojrzałości, prosząc dla nich przez wstawiennictwo Pani Częstochowskiej o światło Ducha Świętego na czas zdawania egzaminów maturalnych i wyboru drogi życiowej.
Program Pielgrzymki:
Planowany wyjazd godzina 600
10.00 – Rejestracja Pielgrzymów na placu przed Domem Pielgrzyma
11.00 – Spotkanie w Sali Ojca Kordeckiego z „ciekawym człowiekiem”
12.40 – Droga Krzyżowa na wałach – w razie niepogody w bazylice
14.00 – Msza św. pod przewodnictwem JE Ks. Biskupa Krzysztofa Nitkiewicza Planowany powrót godzina 2100.
Za organizację wyjadu odpowiada ks. Sebastian Kula
Miło nam poinformować o ogromnym sukcesie naszych uczniów w okręgowej 69. Olimpiadzie Chemicznej, która odbyła się w Rzeszowie. Naszą szkołę reprezentowało dwóch uczniów Szymon Kłosowski z klasy 3f i Dominik Sura z klasy 4g. Szymon i Dominik wdniu 27.01.2023 zmagali się z zadaniami w części teoretycznej Olimpiady, a 28.01.2023uczniowie wzięli udział w części laboratoryjnej. Wyniki okręgowego etapu Olimpiady, kwalifikujące do zawodów ogólnopolskich będą ogłoszone 22.02.2023 r.
Olimpiada Chemiczna jest zapisana na listę olimpiad MEN, których laureaci i finaliści zgodnie z art. 44zzh ustawy o systemie oświaty (Dz.U. z 2019 r. poz. 1481), są zwolnieni z egzaminu maturalnegoz danego przedmiotu.
Nauczycielem olimpijczyków jest Maciej Biłogras
Serdecznie gratulujemy i życzymy powodzenia w kolejnych etapach olimpiady
Od środy 15.02.2023 r. do odwołania zostaja wprowadzone zamienniki sal dla uczniów klasy 1g. Zajęcia będą realizowane w jednej sali lekcyjnej wg harmonogramu opublikowanego TUTAJ.
Jednocześnie informujemy, że zamienniki sal dla klasy 2c zostaja anulowane. Uczniowie będą realizować lekcje w salach wg podziału godzin opublikowanego na stronie szkoły.
12 stycznia w etapie diecezjalnym XXXIII Olimpiady Teologii Katolickiej, której w tym roku przyświeca hasło „Bóg jest Miłością objawioną w Słowie”., nasze uczennice zajęły pierwsze trzy miejsca.
Z pośród wszystkich uczestników najlepszymi okazali się:
I miejsce: Oliwia Głowińska
II miejsce: Amelia Ślepecka
II miejsce: Zuzanna Tutak
Cała wyżej wspomniana trójka uczy się w tej samej klasie III A, w I Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej w Stalowej Woli.
III miejsce zajęła Justyna Piędel z Liceum Ogólnokształcącego im. Hetmana Stefana Czarnieckiego w Nisku.
Laureaci I i II miejsca etapu diecezjalnego pojadą na finał ogólnopolski, który odbędzie się w dniach 13-15 kwietnia 2023 roku w Pelplinie. Będą reprezentować diecezję sandomierską, jak i również naszą szkołę podczas w Pelplinie.
Zespół projektu społecznego invECO realizowanego w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii zaprasza do wzięcia udziału w organizowanym konkursie “patrząc dalEKO”. W ramach współpracy z Fundacją The Climate Lab, nagrodą w konkursie są zorganizowane specjalnie dla wygranej szkoły- warsztaty VR.
Zadaniem uczniów/ pracowników i innych osób jest pokazanie, w jaki sposób dbają o planetę, publikując to w mediach społecznościowych lub innych kanałach. Obowiązkiem osób publikujących jest napisanie, dla jakiej szkoły powinniśmy przyznać punkty. Szkoła, która opublikuje największą ilość materiałów, wygrywa nagrodę główną.
13 grudnia Maturzyści zmierzą się z zadaniami egzaminacyjnymi z języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym.
Listy zdających są wywieszone w gablocie przy wejściu głównym do szkoły oraz zostały opublikowane na stronie internetowej szkoły (zakładka MATURA - Matura próbna). HASŁO DOSTĘPU do list zdających zostanie wysłane wiadomością poprzez dziennik. W związku z sezonem zachorowań prosimy, aby uczeń uczestniczący w teście diagnostycznym nie przychodził na ten test, jeżeli jest chory.
Prosimy o sprawdzenie informacji dotyczącej organizacji pracy i realizacji lekcji w klasach maturalnych TUTAJ
W związku z próbną maturą dla klas maturalnych od poniedziałku 12.12.2022 r. będą obowiązywać ZAMIENNIKI SAL . Jednocześnie informujemy, że zamienniki dla klas 2c i 4f przestają obowiązywać. Prosimy uczniów o sprawdzenie przydziału sali na czas trwania matury.
Zdający przystąpią do próbnych egzaminów na sali gimnastycznej żeńskiej i w salach na 2 piętrze.
Od poniedziałku 28.11.2022 r. uczniowie klasy 2c oraz 4f będą mieli zajęcia na jednym piętrze. Prosimy uczniów wszystkich klas o sprawdzenia zmiany przydziału TUTAJ
Jurto tj. 29.09.2022 r. i w piątek 30.09.2022 r. na sali gimnastycznej męskiej odbędzie się spotkanie z prawnikiem pt. „Edukacja prawna” dla uczniów niżej wskazanych klas. Prosimy uczniów o zejście na przerwie przed spotkaniem z opiekunem.
W związku z próbnymi maturami od środy do piątku (28-30.09.2022r.) będą organizowane zastępstwa za nieobecnych nauczycieli z komisji nadzorujących. Sale na II piętrze zostaną wyłączone z pracy na czas trwania próbnych matur, a w tym dniubędą obowiązywać zamienniki sal.
Zachęcamy uczniów do wykonania pamiątkowych zdjeć klasowych, które bedą robione w czwartek tj. 22.09.2022 r. Szczegółowe informacje zostały zamieszczone na plakatach wywieszonych na szkolnych korytarzach.
zaprasza do udziału w: Ogólnopolskiej Olimpiadzie „O Diamentowy Indeks AGH”
Olimpiada organizowana jest z przedmiotów: matematyka, fizyka, chemia, informatyka, geografia z elementami geologii.
Skierowana jest do uczniów szkół średnich.
Każdy uczestnik może wziąć udział w Olimpiadzie z dowolnej liczby przedmiotów.
Olimpiada pozwoli uczniom podczas przygotowań do zawodów pogłębić wiedzę,
lepiej przygotować się do egzaminu maturalnego oraz studiów,
sprawdzić opanowanie materiału.
Laureatom Olimpiady oferujemy:
zwolnienie z postępowania kwalifikacyjnego na wybrane kierunki studiów w AGH
i zapewniamy maksymalną wartość wskaźnika rekrutacyjnego.
Rejestracja elektroniczna trwa do 19 października 2022 r. do godz. 21.00.
Zasady uczestnictwa w Olimpiadzie oraz szczegółowe informacje, znajdują się na stronie:
Redakcja serwisu www.otouczelnie.pl przygotowała nowy bezpłatny wykaz wszystkich KIERUNKÓW STUDIÓW 2022/2023 dla uczniów szkół średnich. Wykaz zawiera wszystkie uczelnie wyższe w Polsce oraz wymagane przedmioty maturalne na poszczególne kierunki studiów. LINK do wykazu: https://www.otouczelnie.pl/studia/kierunki_studiow
Fundacja Try IT - Instytut Informatyki AGH zaprasza do zapoznania się z bezpłatnym kursem online „Girls Go IT: Podstawy programowania w języku Python” przeznaczonym dla maturzystek z liceów ogólnokształcących oraz techników o profilach: matematycznych, informatycznych lub elektronicznych. Kurs organizowany jest przez Instytut Informatyki AGH w Krakowie we współpracy z Fundacją Try IT.
Samorząd Województwa Podkarpackiego ogłosił nabór wniosków na kolejna edycję Programu wspierania młodzieży uzdolnionej“Nie zagubić talentu”. Wnioski należy składać do dnia 15 lipca br. O dacie złożenia wniosku decyduje data nadania wniosku.
Prosimy uczniów i ich Rodziców o zapoznanie się ze szczegółami dotyczącymi Programu TUTAJ
W czwartek 2.06.2022 r. o godz. 7.30-10.30 odbędzie się próbna matura dla uczniów klas trzecich – matematyka poziom podstawowy . Próbna matura jest obowiązkowa dla wszystkich uczniów. W przypadku nieobecności, uczniowie zostaną zdiagnozowani przez swojego nauczyciela matematyki w innym terminie. prosimy o sprawdzenie sali, w ktorej będziecie pisać egzamin próbny TUTAJ
W imieniu GoWork.pl informujemy, że firma przygotowała konkurs dla tegorocznych absolwentów szkół ponadpodstawowych: „Praca dziś i za 50 lat”. Zapraszają do udziału w zabawie młodzież z całej Polski, na którą czekają atrakcyjne nagrody: tablet, vouchery do Empiku i upominki GoWork.
Informujemy, że w związku z trwajacą sesją maturalną zostają wprowadzone zamienniki sal na 2 piętrze. Prosimy uczniów o sprawdzenie zamienników na czwartek i piątek 19,20 maja) TUTAJ
Szef Wojskowego Centrum Rekrutacji w Nisku informuje, że zgodnie z decyzją Ministra Obrony Narodowej, 21 maja br. w Leżajsku odbędzie się Piknik Wojskowy promujący „Dobrowolną zasadniczą służbę wojskową”. W ramach pikniku zorganizowane zostaną między innymi:
pokaz statyczny sprzętu wojskowego (pojazdy);
wystawienie punktów informacyjno – promocyjnych jednostek wojskowych wraz z uzbrojeniem i wyposażeniem;
występ młodych artystów miejscowych oraz z klubów garnizonowych;
grochówka dla uczestników pikniku.
Piknik odbędzie się w godzinach 11.00 – 18.00 przy Miejskim Centrum Kultury w Leżajsku, ul. Adama Mickiewicza 65 w Leżajsku, na który serdecznie zaprasza wszystkie osoby zainteresowane wstąpieniem w szeregi Wojska Polskiego.
Z radością informujemy, że nasza uczennica Izabela Rogala z klasy 3azakwalifikowała się do programu stypendialnego ADAMED SmartUP. W ramach niego weźmie udział w innowacyjnym obozie naukowym, na którym spotyka się najzdolniejsza młodzież kraju. Izabela została przydzielona do jednej z czterech grup tematycznych: "Fizyka i nowe technologie".
Nauczycielką Izabeli, która rekomendowała ją do programu jest Jolanta Wołcz.
Uczniowie kończący szkołę, którzy mają lekarza rodzinnego poza terenem Stalowej Woli proszeni są po odbior kart zdrowia w dniu 27.04.2022 r. w godzinach 8-13.30 lub w inne dni w godzinach pracy Gabinetu Profilaktycznego.
Informujemy, że Samorząd Województwa Podkarpackiego realizuje Program wspierania młodzieży uzdolnionej „Nie zagubić talentu”. W ramach Programu, finansowanego w całości z budżetu Województwa Podkarpackiego, przyznawane są uczniom podkarpackich szkół, stypendia za wybitne osiągnięcia naukowe, stypendia za wybitne osiągnięcia artystyczne oraz nagrody pieniężne.
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu zaprasza maturzystów, rodziców i nauczycieli na Dzień Otwarty, który będzie transmitowany w mediach społecznościowych. W specjalnie na tę okazję zorganizowanym uniwersyteckim studiu telewizyjnym zostaną przedstawione szczegóły dotyczące rekrutacji i kierunków studiów. W programie przewidziane są rozmowy z wykładowcami, studentami i czas na pytania od widzów. Nie zabraknie także zabaw z nagrodami.
Relację na żywo będzie można oglądać 6 kwietnia o godzinie 11.30.
Uniwersytet Przyrodniczy w Lubliniezaprasza na Dzień Otwarty, który odbędzie się 7 kwietnia 2022r. w godzinach 8:30 - 15:00.
W programie ciekawe warsztaty, wykłady - w tym przedstawicieli Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie - oraz wydarzenia specjalne i konkursy z nagrodami. Na warsztaty i wykłady prowadzona jest rejestracja internetowa do 4. kwietnia lub do wyczerpania limitu miejsc.
Wyższej Szkole Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni zaprasza na Dzień Otwarty odbędzie się 7.04.2022 roku poprzez platformę Microsoft Teams. Organizatorzyprzygotowali cykl zajęć, który rozpocznie się od godziny 09:00- 13:40. Zainteresowani powinni zgłosić się wysyłając wiadomość na adres a.metecka@wsaib.pl . W wiadomości należy zawrzeć informację takie jak: pełna nazwa szkoły, imię i nazwisko opiekuna, numer kontaktowy, ilość uczniów. Zgłoszenia należy wysyłać do 07.04.2022 roku.
Już po raz czwarty UJ organizuje konkurs o przyznanie Stypendium Uniwersytetu Jagiellońskiego. To prestiżowe wyróżnienie jest skierowane do osób, które chcą podjąć studia na Uczelni w najbliższym roku akademickim. Stypendium UJ jest przyznawane za wybitne wyniki w nauce i ma na celu wsparcie rozwoju naukowego najzdolniejszych przedstawicieli młodego pokolenia – z poszanowaniem wolności twórczej i indywidualizmu każdego z nich. Nabór wniosków w konkursie o Stypendium trwa do 15 kwietnia 2022 roku. W tym czasie kandydat powinien wypełnić elektroniczny formularz oraz przesłać drogą mailową dokumenty i przygotowane przez siebie materiały.
Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami na temat Stypendium oraz z jego regulaminem, umieszczonymi na stronie stypendia.uj.edu.pl.
Pracownicy i Studenci Uniwersytetu Jagiellońskiego w KrakowiezZapraszają Maturzystów na WIRTUALNY DZIEŃ OTWARTY Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, który odbędzie się 26 marca 2022 r. (sobota) w godz. 10.00 - 16.00. Wydarzenie rozpocznie się 26 marca 2022 o godz. 10:00, na specjalnie do tego przygotowanej platformie, na którą należy się zarejestrować poprzez stronę internetową: dzienotwartyuj.gridaly.com
Podczas tego dnia maturzyści oraz wszyscy zainteresowani studiowaniem będą mogli wziąć udział w ponad 40 spotkaniach na żywo, wysłuchać prawie 30 wykładów, zobaczyć ponad 30 prezentacji i obejrzeć aż 80 filmów! Na maturzystów czekać będą przedstawiciele wydziałów, organizacji studenckich, Samorządu Studentów oraz Działu Rekrutacji na Studia. Do dyspozycji na czatach i indywidualnych spotkaniach będzie dostępnych ponad 100 reprezentantów uczelni. Odpowiedzą oni na wszystkie pytania i postarają się rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące rekrutacji, wyboru kierunku studiów oraz przedstawią możliwości, jakie oferuje uczelnia.
Na spotkaniu live „Studia bez tajemnic” przedstawiciele UJ porozmawiają o tegorocznej rekrutacji, opowiedzą o wymianach, stypendiach, akademikach, stażach i współpracy z biznesem.
W dniu 17.03.2022 r. ( czwartek) od godz. 9.00-11..00 w salach 16,17 odbędzie się Konkurs matematyczny KANGUR. Prosimy o sprawdzenie zamienników sal TUTAJ
Informujemy, że od jutra będzie wyłączona z zajęć hala sportowa i sala gimnastyczna żeńska. Wejście do szkoły przez halę zostanie zamknięte. Zajęcia wf - u będą realizowane zgodnie z zamieszczonym niżej zamiennikiem sal TUTAJ.
Wszyscy jesteśmy poruszeni wydarzeniami na Ukrainie, każdy czuje potrzebę aby zrobić coś dobrego , pomóc w tej niezwykle trudnej sytuacji. Właśnie w naszej szkole zakończyliśmy zbiórkę darów dla Ukrainy.
Ludzie , którzy uciekają przed wojną muszą porzucić dotychczasowe życie, domy , pracę , często rozstać się z najbliższymi. Wielu ludzi ucieka wraz ze swoimi ukochanymi zwierzętami . Nie wszyscy jednak mają możliwość zabrania ze sobą pupila i muszą się z nim rozstać oddając go z ciężkim sercem do schroniska.
Mamy informację że schroniska na Ukrainie są bardzo przepełnione, opiekunowie nie chcą zostawić przekazanych im zwierząt . W schroniskach brakuje wszystkiego, w miastach położonych dalej od polskiej granicy sami opiekunowie nie mają jedzenia dla siebie.Zwracamy się a prośbą o pomoc dla zwierząt na Ukrainie , sprawmy aby osoby , które z bólem serca rozstają sie ze swoimi ukochanymi czworonogami miały świadomość ,że ktoś będzie mógł się zająć ich zwierzakiem i będzie miał na to środki.
Zbieramy dla zwierząt : karmę dla kotów i psów, płyny dezynfekcyjne ( do odkażania powierzchni , mycia), podkłady, koce na legowiska ( mogą być używane, czyste), bandaże, środki opatrunkowe, strzykawki, igły, środki do odkażania ran np. oktanisept, szampony dla psów, środki na pchły.
Zbieramy również trwałą żywność dla opiekunów: konserwy, dania instant, suche produkty: makarony, kasze, płatki ( w foliowych opakowaniach), Kawa, herbata, cukier, słodycze,
Zwracamy się do całej społeczności szkolnej o wsparcie. Wyżej wykazane produkty można przynosić do gabinetu psychologa do czwartku 10 marca , sala 30
Informujemy, że Spółdzielczy Dom Kultury w Stalowej Woli organizuje eliminacje powiatowe 67. Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego. Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, studenci i osoby dorosłe. Eliminacje odbędą się 30 marca 2022 r. o godzinie 10:00. w Spółdzielczym Domu Kultury w Stalowej Woli.
Zgoszenia należy składaćw sekretariacie Spółdzielczego Domu Kultury i pod adresem sdkkultura@gmail.com w terminie do 24 marca 2022.
Towarzystwo Szkół Zjednoczonego Świata to organizacja działająca w Polsce od wielu lat. Co roku poprzez swój program stypendialny wysyła uzdolnionych polskich licealistów na dwuletnie stypendia do prestiżowych szkół prywatnych na całym świecie. Stypendium daje możliwość rozwijania swoich pasji oraz ułatwia późniejszą rekrutację na wymarzone studia. Wśród licznych absolwentów Towarzystwa znajdują się naukowcy, pisarze, nauczyciele, działacze społeczni czy przedsiębiorcy. Stypendia pokrywają do 100% kosztów nauki, wyżywienia i zakwaterowania w szkołach przez ostatnie dwa lata nauki.
Szczegółowe informacje o procesie rekrutacyjnym oraz ruchu UWC można znaleźć na stronie www.uwc.org.pl Zapraszamy również na stronę Facebook Towarzystwa, gdzie na bieżąco można znaleźć relacje stypendystów ze szkół, jak również najnowsze osiągnięcia absolwentów: https://www.facebook.com/uwc.polska.tszs/
W poniedziałek, 13 grudnia Minister Edukacji i Nauki podpisał rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Nie zmienia się termin zimowej przerwy świątecznej zaplanowanej na okres od 23 do 31 grudnia 2021 r. Oznacza to, że przez 3 dni poprzedzające święta, od 20 do 22 grudnia, a także w okresie po świętach – co do zasady 4 dni robocze (3-5 i 7 stycznia) – nauka będzie odbywała się w sposób zdalny. Zgodnie z organizacją roku szkolnego w I LO im. KEN dzień 7 stycznia będzie dniem wolnym od zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
Po 9 stycznia 2022 r. nastąpi powrót do stacjonarnego nauczania.
Koło Naukowe Informatyki Przemysłowej Politechniki Rzeszowskiej zaprasza uczniów do udziału w kolejnej edycji konkursu „Od pomysłu do przemysłu”. Szczegółowie informacje znajdziecie na stronie internetowej Koła Naukowego Informatyki Przemysłowej .
Informujemy uczniów, zainteresowanych studiowaniem na Politechnice Śląskiej, że trwa konkurs "O złoty indeks Politechniki Śląskiej". 8 grudnia rozpoczną się również "Złote Warsztaty" przygotowujące do konkursu.
Konkurs i warsztaty skierowane są do najzdolniejszych uczniów, którzy mogą być zainteresowani studiami na Politechnice Śląskiej, a stawką jest przyjęcie na wybrany kierunek na naszej uczelni.
Informujemy, że trwa nabór zgłoszeń do 2 programów skierowanych do młodzieży w wieku 13-20 lat:
Konkurs Explory
Program skierowany do osób rozwijających swoje projekty naukowe, techniczne, informatyczne i społeczne lub interdyscyplinarne z różnych dziedzin. Do wygrania: - stypendia naukowe w wysokości 10 000 złotych, 7 000 złotych i 5 000 złotych; - wyjazd na największy na świecie konkurs dla młodych naukowców REGENERON ISEF w USA; - nagrody finansowe od sponsorów i partnerów Konkursu (w wysokości od 1 500 do 3 000 złotych)
Informujemy, że 27 października o godz. 10:00 uruchomiony został serwis internetowy, za pośrednictwem którego wnioski będą o przyznanie stypendium dla uczniów szczególnie uzdolnionych w ramach projektów: Wsparcie stypendialne dla uczniów zdolnych – szkolnictwo ogólne – rok szkolny 2021/2022 i Wsparcie stypendialne dla uczniów zdolnych – szkolnictwo zawodowe – rok szkolny 2021/2022.
W tym roku po raz pierwszy wnioski w systemie elektronicznym składane będą z użyciem podpisu kwalifikowanego dyrektora szkoły. W związku z tym, że podpis kwalifikowany nie jest powszechnie użytkowany przez rodziców i uczniów, wnioski nadal składane będą dwuetapowo: najpierw elektronicznie, następnie papierowo. W roku bieżącym wniosek stypendialny inicjuje (wypełnia) uczeń pełnoletni lub rodzic/opiekun prawny niepełnoletniego ucznia wraz z Opiekunem dydaktycznym oraz Wnioskodawca (dyrektor szkoły/osoba upoważniona do pełnienia roli Wnioskodawcy).
Przed przystąpieniem do Ogólnopolskiej „Olimpiady o Diamentowy Indeks AGH”, każdy uczestnik dokonuje elektronicznej rejestracji na stronie internetowej, gdzie tworzy indywidualne konto uczestnika. Jest to bardzo ważny krok, ponieważ będą na nim zamieszczone wyniki z poszczególnych stopni Olimpiady.
W imieniu prodziekan ds. studenckich Wydziału Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki i Automatyki Politechniki Łódzkiej zapraszamy młodzież do udziału w 1 sesji internetowych konkursach organizowanych przez Politechnikę Łódzką z przedmiotów ścisłych.
15.10.21 o godz. 19 konkurs First Step to Nobel Prize - konkurs z fizyki dla uczniów szkół ponadpodstawowych
18.10.21 o godz. 19 konkurs First Step to Fields Medal - konkurs z matematyki dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Wszystkie konkursy rozgrywane są na platformie infimat.p.lodz.pl, a regulaminy konkursów dostępne na stronie internetowej Wydziału Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki i Automatyki Politechniki Łódzkiej - www.weeia.p.lodz.pl, menu górne Konkursy i matury zakładka konkursy fizyczne
Ze względu na techniczne uwarunkowania i dostępność systemu infimat, zapowiadane matury próbne z Politechniką Łódzką będą dostępne dla zainteresowanych od 25.10.2021 w wersji online przez tydzień w systemie infimat.p.lodz.pl i w wersji elektronicznej jako zahasłowane arkusze na stronie www.weeia.p.lodz.pl. Tym razem hasło do plików to "sekunda".
Z powodu kontuzji uczennicy zajęcia klasy 3dg od poniedziałku 4.10.2021 r. będą odbywać się na jednym piętrze. Zamiennik sal dotyczy wymienionych niżej klas :
Informujemy, że nadal obowiązują zamienniki sal z powodu kontuzji uczennicy klasy 3fg (poniedzialek, środa - sala 12 oraz wtorek,czwartek,piątek - sala13)
Uczniowie będą wchodzić na halę sportową 3 wejściami:
wejście 1 - uczniowie klas pierwszych
wejście 2 - uczniowie klas drugich po gimnazjum ( miejsca na trybunach)
wejście 3 - uczniowie klas drugich po szkole podstawowej.
Po krótkiej uroczystości zapraszamy uczniów na spotkanie z wychowawcami klas w salach lekcyjnych.
Przed uroczystościami w szkole odbędzie się Msza Św. w Bazylice Mniejszej p.w. Matki Bożej Królowej Polski w Stalowej Woli. o godz. 9.00.
We wtorek (01.06.2021) w naszej szkole z okazji Dnia Dziecka odbył się konkurs "Mam talent" przygotowany przez uczniów klasy 2b pod opieka wychowawcy Tomasza Szabata.
Do konkursu zgłosiło się siedmiu uczniów z klas: 1a,1e,1f,2f,2d,2cg.
W wyniku głosowania, do którego byli uprawnieni uczniowie z klas uczestników konkursu, nauczyciele i organizatorzy,
ZWYCIĘZCĄ konkursu „Mam talent” w 2021 r. został Mateusz Perlich z klasy 2f- gitara elektryczna.
II miejsce zajęła Emilia Budzyńska - prace plastyczne
III miejsce zajęła Gabriela Drzazga - sztuczki piłkarskie
Zwycięzcy otrzymają nagrodę dyrektora szkoły.
Wyróżnienie otrzymali:
Zuzanna Tutak - gitara i śpiew
Maksymilian Janowski – śpiew
Cyprian Mikuła - gra na skrzypcach
Szymon Kłosowski - kostka Rubika
Nagrodą dla Mateusza jest kupon uprawniający do bezpłatnego wynajęcia dwuosobowego kajaka na spływ po rzece Tanew.
Wszyscy pozostali uczestnicy konkursu otrzymają kupon uprawniający do 20 % rabatu na wynajęcie dwuosobowego kajaka na spływ po rzece Tanew
Trasa spływu Wólka Biska – Harasiuki. Termin realizacji – czerwiec 2021 r.
Ruszyła rekrutacja do 14. Edycji Indeks Start2Star. To program stypendialny, adresowany do najzdolniejszych i najbardziej aktywnych maturzystów, pochodzących z niezamożnych rodzin, którzy zaczynają studia.
Co roku wybieranych jest 14-stu maturzystów, którzy otrzymają stypendium w wysokości 1600zł brutto miesięcznie, wypłacane przez cały okres studiów (I i II stopnia). Kwota ta pozwoli nie tylko pokryć koszty kształcenia, ale także utrzymania, a także inne wydatki związane z edukacją i rozwojem zainteresowań.
Decyzją Ministra Edukacji i Nauki z dnia 29 kwietnia 2021 r.od 17.05.2021 r. lekcje w naszej szkole będą realizowane w sposób hybrydowy. Wskazana przez dyrektora część klas będzie realizowała lekcje stacjonarnie a część zdalnie wg dotychczasowego podziału godzin w cyklach tygodniowych:
Przypominam, że od poniedziałku 10.05.2021 r. wracamy do zdalnego nauczania. Lekcje będą odbywać się wg nowego podziału godzin, który jest opublikowany na stronie szkoły. Niektórzy nauczyciele będą pracować w maturalnych zespołach egzaminacyjnych, co będzie widoczne w podziale godzin w dzienniku.
Zgodnie z planem pracy na rok 2020/2021 w dniach 4-7.05.2021 r. oraz 12-14.05.2021 r. uczniowie klas I i II mają dni wolne od zajęć dydaktyczno wychowawczych.
Z okazji 230. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Majauczniowie klasy 2c przygotowali krótki film upamiętniający to wydarzenie. Zapraszamy do obejrzenia przygotowanego materiału na najbliższej godzinie wychowawczej.
Zgodnie z planem organizacji pracy szkoły na rok szkolny 2020/2021 przypominamy, że dzień 24.04.2021 r. jest dniem pracującym dla uczniów klas pierwszych i drugich, w zamian za dzień wolny 04.06.2021 r. W sobotę będzie obowiązywał plan pracy na piątek wg nowego podziału godzin. Plan lekcji zostanie wpisany przez wychowawców w dzienniku.
Z ogromną przyjemnością dzielimy się informacją o tym, że Katarzyna Chełpa z 3i została finalistką Olimpiady Wiedzy o Prawie i Wymiarze Sprawiedliwości. Zajęła 6 miejsce na 20 uczestników
Z okazji Świąt Wielkiej Nocy i zbliżającej się przerwy świątecznej, składamy serdeczne życzenia radości i siły płynącej z istoty Świąt Wielkanocnych, by uśmiech i wiosenny optymizm towarzyszyły każdego dnia zarówno Wam, uczniom naszego Liceum, jak i Waszym Rodzinom, zwłaszcza w tym czasie i w obecnej sytuacji życzymy dużo zdrowia!
Do zobaczenia, oby jak najszybszego, w murach szkoły!
Dyrekcja, Nauczyciele, Pracownicy Administracji I LO im. KEN
Dnia 17 marca 2021 o godz. 10.40- w dzień św. Patryka patrona Irlandii zostanie zorganizowany quiz o Irlandii dla uczniów klas I-II. Chętnych do wzięcia udziału proszę o wcześniejszą rejestrację poprzez poniższy LINK do 15 marca. Tematem konkursu jest historia, obyczaje, literatura, geografia i wiedza ogólna o Irlandii. Quiz będzie udostępniony internetowo na googlemeet, temat spotkania zostanie PODANY W WIADOMOŚCI W DZIENNIKU. Konkurs będzie przeprowadzony w języku angielskim. Na zwycięzców czekają ciekawe nagrody. Więcej informacji można uzyskać u organizatora konkursu mailowo lub poprzez wiadomość w dzienniku.
Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku 2021, życzymy zarówno Wam, uczniom naszego Liceum, jak i Waszym Rodzinom, aby przy świątecznym stole nie zabrakło światła i ciepła rodzinnej atmosfery, a Nowy Rok niósł ze sobą szczęście i pomyślność.
Dyrekcja, nauczyciele, pracownicy administracji I LO im. KEN
Od wielu lat w naszej szkole ostatni dzień nauki przed feriami świątecznymi wyglądał bardzo odświętnie. W tym roku ze względu na sytuację epidemiologiczną we wtorek 22 grudnia, nie na sali gimnastycznej, tylko online na Meet planujemy spotkanie z dyrektorem szkoły i obejrzenie przygotowanej przez uczniów klasy 2f (wychowawca Piotr Godek i ks. Piotr Cecuła) prezentacji dotyczącej Świąt Bożego Narodzenia.
HARMONOGRAM spotkań z dyrektorem szkoły:
8.00-8.15 spotkanie z dyrektorem szkoły klasy 1a,1b,1c,1d,1e,1f,1g,2a,2aG, 2dG
8.55-9.10 spotkanie z dyrektorem szkoły klasy: 2bG,2cG,2eG,2fG,2gG,2b,2c,2d,2e,2f,2g
9.50-10.05 spotkanie z dyrektorem szkoły klasy: 3a,3b,3c,3d,3e,3f,3g,3h,3i
nazwa spotkania na Meet: informacja została przesłana wiadomoścą w dzienniku
Na spotkamiu Meet może być 100 uczestników, dlatego prosimy o logowanie się do skutku. Dyrektor w ciągu 15 minut połączy się z kolejnymi 100 osobowymi grupami kilakrotnie (od 8.00-8.45; od 8.55-9.10; od 9,50-10.05).
Po spotkaniu z dyrektorem należy się wylogować i ponownie zalogować oraz kontynuować lekcję zgodnie z podziałem godzin. Nauczyciel przedmiotu ( zgodnie z podziałem godzin) sprawdzi obecność i udostępni prezentację przygotowaną przez klasę 2f.
O godz. 11.15 -WIGILIA KLASOWA spotkanie z wychowawcą klasy
nazwa spotkania na Meet: jak zwykle w zdalnym nauczaniu (cała klasa).
W styczniu (21-29.01.2021 r.) uczniowie klas maturalnych przystąpią do próbnej matury z Nową Erą
• obowiązkowo do egzaminu ze wszystkich przedmiotów na poziomie podstawowym (j. polski, matematyka, język angielski lub niemiecki lub inny nauczany w szkole);
• oraz do egzaminu z co najmniej jednego (i nie więcej jak trzy), przedmiotu na poziomie rozszerzonym.
Link do wypełnienia formularza - Deklaracja przedmiotów na próbną maturę został przesłany wiadomością w dzienniku.
Przypominamy, że:
Wypełnienie formularza jest deklaracją wyboru przedmiotów i udziału w maturze próbnej.
Formularz można wypełnić tylko jeden raz.
Formularz należy wypełnić do 20 grudnia 2020 r.
Po przesłaniu formularza zmiany w wyborze przedmiotów będą możliwe tylko po zgłoszeniu w sekretariacie szkoły, ale nie później jak do 8 stycznia 2021 r.
W związku z dynamicznie zmieniającą się sytuacją epidemiczną w kraju o szczegółach organizacji matury poinformujemy w drugim tygodniu ferii zimowych. Planujemy zorganizowanie matury w szkole (stacjonarnie).
Zapraszamy wszystkich do obejrzenia audycji z okazji 102. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości! Ze względu na ograniczenia związane z pandemią, tegoroczne szkolne obchody Święta OdzyskaniaNiepodległości zostały przeniesione zostały głównie do Internetu, dzięki czemu każdy może wziąć w nich udział. Audycję przygotowali uczniowie klasy 2d pod opieką wychowawcy klasy p. Elżbiety Komsy.
Informacje o sposobie logowania na lekcjezdalne zostały przesłane wiadomością w dzienniku.
PRZYKŁAD LOGOWANIA NA PONIEDZIAŁEK dla klas1 i 3 został opublikowany TUTAJ. Plik można otworzyć wpisując hasło podane w wiadomości przesłanej przez dziennik.
Dzień 14 października co roku obchodzony jest jako Dzień Edukacji Narodowej. Jest to święto wszystkich ludzi, którzy związani są z pracą w oświacie. Dla nas nauczycieli, pracowników oraz uczniów I Liceum Ogólnokształcącego im. Komisji Edukacji Narodowej, jest to również święto naszego patrona, którego imię nosimy już od 1973 r. Święto to bowiem nawiązuje bezpośrednio do i osiągnięć instytucji powstałej w 1773 r., która pełniła wówczas rolę pierwszego tradycji ministerstwa oświaty.
W tym roku szkolnym wyjątkowo nie organizujemy dla wszystkich nauczycieli i uczniów uroczystości związanych z obchodami tego święta. Z okazji Dnia Komisji Edukacji Narodowej uczniowie klasy 2dG i 2bG nagrali film, który będzie wyedytowany w dniu 15 października o godz. 10.00 w salach lekcyjnych. O godz.11.00 zapraszamy uczniów klas pierwszych i przedstawicieli klas drugich na halę gimnastyczną na uroczyste ślubowanie.
Jednocześnie przypominamy, że dzień 14. 10. 2020 r. zgodnie z zapisem Art. 74. Karty Nauczyciela jest dniem wolnym od zajęć lekcyjnych. W związku z powyższym w dniu tym, szkoła organizuje zajęcia opiekuńczo-wychowawcze dla uczniów, których głównym tematem będą zagadnienia związane z historią KEN i naszej szkoły.
W październiku/listopadzie odbędą się warsztaty dla klas maturalnych „Etykieta wśród maturzystów” prowadzone przez p. M. Wiatrowicza w sali lekcyjnej klasy.
Cele warsztatów to m.in.
Zapoznanie z zasadami dress codu, ze szczególnym uwzględnieniem studniówki, egzaminu maturalnego;
Zapoznanie z zasadami etykiety spotkań (zapraszanie, powitania, precedencja, autoprezentacja, tytułowanie, podejmowanie gości, itd.);
Zapoznanie z zasadami zachowania przy stole;
Omówienie niuansów dobrego wychowania;
Uczulenie na gafy i sposoby wybrnięcia z trudnych sytuacji.
Dnia 12 października ( poniedziałek) wykonywane będą zdjęcia klasowe przez firmę, która dbać będzie o bezpieczeństwo w tym specyficznym dla wszystkich czasie.
Mając na uwadze te kwestię wprowadziła możliwość wykonywania zdjęć klasowych z przenośnego, składanego podestu z wysokości z tzw. ‘’lotu ptaka’’. Można je będzie wykonać na świeżym powietrzu lub w sali gimnastycznej. Takie rozwiązanie daje możliwość zachowania dystansu pomiędzy uczniami a fotografem. Umożliwia to także zrobienie zdjęć klasom w grupie rozproszonej.
Spełniając oczekiwania tegorocznych maturzystów, po złożeniu ich pisemnych deklaracji, zostały zorganizowane za zgodą organu prowadzącego „godziny dodatkowe” prowadzone poprzez nauczycieli przedmiotów maturalnych. Zajęcia te dla uczniów będą obowiązkowe. Uczeń musi uczestniczyć w jednych wybranych przez siebie zajęciach (wg deklaracji złożonej w sekretariacie). Deklaracja uczniów złożona w sekretariacie jest dla nich wiążąca.
Od 7.10.2020 r. wychowawca zaznaczy w dzienniku tylko jeden przedmiot wg deklaracji, z którego ocena będzie brana pod uwagę do średniej ocen. Każda zmiana musi być zgłoszona i zaakceptowana do p. dyrektor M.Maczkowskiej.
Celemzajęć jest lepsze przygotowania do egzaminu maturalnego. Zajęcia te powinny mieć na celu:
Zapoznanie uczniów z typami zadań maturalnych
Zapoznanie uczniów z techniką rozwiązywania zadań maturalnych
Ćwiczenia w rozwiązywaniu zadań maturalnych zgodnych ze standardami wymagań
Praca z arkuszami egzaminacyjnymi
W środy o godz. 8.00. będą odbywać się zajęcia z matematyki i chemii, a w czwartki z pozostałych przedmiotów.
Informujemy, że od 5. 10. (poniedziałek) będzie obowiązywać nowy plan lekcji. Nowy plan jest opublikowany na stronie szkoły.
Prosimy uczniów o sprawdzenie zmian.
W związku z jednym potwierdzonym przypadkiem zarażenia wirusem COVID 19 w jednej z klas, w uzgodnieniu ze Stacją Sanitarno Epidemiologiczną, pozostali zdrowi uczniowie pozostają na nauczaniu zdalnym. Nauczyciele, którzy byli w kontakcie również nauczają zdalnie. Kwarantanna dla wyżej wymienionych osób jest środkiem zastosowanym jako środek profilaktyczny.
Uprzejmie informujemy, że w roku szkolnym 2020/2021 Województwo Podkarpackie/ Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie realizuje dwa projekty stypendialne współfinansowane ze środków Unii Europejskiej, z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 pn.:
„Wsparcie stypendialne dla uczniów zdolnych – szkolnictwo ogólne – rok szkolny 2020/2021”-skierowany jest do uczniów i uczennic znajdujących się w niekorzystnej sytuacji materialnej, kształcących się w szkołach ponadpodstawowych prowadzących kształcenie ogólne, bez względu na miejsce zamieszkania, którzy osiągają wysokie wyniki w nauce, w szczególności w zakresie przedmiotów przyczyniających się do podniesienia kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych, tj. umiejętności matematyczno – przyrodniczych, informatycznych, językowych, a także pobudzania ich aktywności edukacyjnej w tym zakresie. Wsparciem stypendialnym w wysokości 4 000 zł/rok planuje się objąć 660 uczniów i uczennic.
Termin naboru wniosków o przyznanie stypendium: 14 – 25 września 2020 r.
W zasadach naboru wniosków wprowadzono kilka istotnych zmian, w porównaniu do poprzednich lat szkolnych. Do najważniejszych należy:
podniesienie kwoty dochodu uprawniającego do ubiegania się o stypendium. W latach poprzednich obowiązywały kwoty dochodu miesięcznego netto na jedną osobę w rodzinie do 1348 zł lub do 1528 zł, jeżeli w rodzinie jest dziecko niepełnosprawne. W bieżącym roku szkolnym dochód uprawniający do ubiegania się o stypendium wynosi odpowiednio: do 1685 zł lub do 1910 zł os./m-c,
ograniczenie kryterium co najmniej 150% punktów z egzaminu ósmoklasisty do uczniów klas I liceum. Uczniowie klas II i III liceum nie muszą tego warunku spełniać.
Szczegółowe zasady przyznawania stypendium zamieszczone są na stronie internetowej projektów stypendialnych: www.podkarpackie.edu.pl.
W piątek (11.09.) na przerwach odbędzie się w naszej szkole kiermasz podręczników używanych dla uczniów klas po szkole gimnazjalnej i uczniów klas pierwszych po szkole podstawowej.
Sprzedających i kupujących zapraszamy na plac przy hali sportowej od 9.00 do 13.30. Wykaz obowiązujących podręczników jest opublikowany na naszej stronie internetowej
Uwaga! Uczniów klas pierwszych prosimy o szczególną uwagę przy wyborze kupowanego podręcznika. W przypadku kilku propozycji podręczników z języków obcych właściwy podręcznik wskaże nauczyciel uczący.
Drodzy uczniowie
Prosimy o zapoznanie się ze zmianami w planie lekcji. Nowy plan jest opublikowany na stronie szkoły. Zmieniony plan będzie obowiąztwać od poniedziałku 7.09. 2020 r.
Uczniowie na przerwy wychodzą z sal, w których odbywają lekcje w określonym porządku. Na pozostałych przerwach pozostają w przydzielonej sali. Zaleca się korzystanie przez uczniów z boiska szkolnego oraz pobyt na świeżym powietrzu na terenie szkoły, w tym w czasie przerw.
Jeżeli klasa w planie lekcji ma dwugodzinny blok przedmiotowy, nauczyciel prowadzący zajęcia może zdecydować w którym momencie zrobi przerwę i pozwoli uczniom wyjść z klasy na przerwę.
Każdy uczeń przed przyjściem do szkoły jest zobowiązana do zapoznania się z regulaminem bezpieczeństwa przebywania
w budynku szkoły. Niniejszy regulamin ma na celu zminimalizowanie potencjalnego zarażenia się wirusem Covid 19 przez uczniów, nauczycieli, pracowników szkoły. Jego sumienne przestrzeganie, będzie nie tylko wyrazem dojrzałości odpowiedzialności i dbałości wszystkich osób, które na co dzień spotykają się
w szkolnej przestrzeni, o nasze zdrowie, ale także zdrowie tych, których po powrocie ze szkoły spotykamy w domu.
Regulamin funkcjonowania szkoły w dobie zagrożenia wirusem COVID-19 obowiązujący na terenie I Liceum Ogólnokształcącego im. Komisji Edukacji Narodowej w Stalowej Woli od 1 września 2020r. został dodatkowo opublikowany w zakładce O szkole-Dokumenty.
Uczniowie I LO im. KEN w szczególności powinni pamiętać, że:
Do szkoły nie może wejść uczeń, który jest chory, przebywa na kwarantannie lub w izolacji, wykazuje objawy chorobowe m.in. kaszel, duszność i mają podwyższoną temperaturę.
Przy wejściach do szkoły znajdują się płyny do dezynfekcji rąk, z którego uczeń obowiązany jest skorzystać wchodząc do szkoły.
Po wejściu do szkoły z zewnątrz, należy zachować środki ostrożności i zalecenia reżimu sanitarnego:
zachowanie 1,5 metrowego dystansu,
zakrycie nosa i ust w przestrzeniach wspólnych poza klasami lekcyjnymi, takimi jak: korytarze, szatnie, łazienki, sklepik szkolny,
obowiązkowa dezynfekcja rąk,
ograniczone przemieszczanie się po szkole.
Dodatkowo Uczniowie:
Uczniowie wchodzą i wychodzą do i ze szkoły czterema wyznaczonymi wejściami, opisanymi w załączniku nr 1 Regulaminu.
Uczniowie korzystają z dwóch pomieszczeń szatni szkolnej. Dokładne przypisanie klasy do szatni zostało opisane w załączniku nr 1 Regulaminu.
W każdej klasie znajdują się pojemniki z płynem dezynfekującym do rąk i do powierzchni.
Uczniowie na przerwy wychodzą z sal, w których odbywają lekcje w określonym porządku opisanym w załączniku nr 2 (klasy pierwsze i drugie (A, B, C, D, E, F, G, H) na 1, 3, 5 i 7 przerwie, klasy drugie (AG, BG, CG, DG, EG, FG, GG, HG) i trzecie na 2, 4, 6 przerwie. Jeżeli klasa w planie lekcji ma dwugodzinny blok przedmiotowy, nauczyciel prowadzący zajęcia może zdecydować w którym momencie zrobi przerwę i pozwoli uczniom wyjść z klasy na przerwę).
Uczniowie przebywają, w miarę możliwości, w stałych salach.
Lekcje wychowania fizycznego odbywać się będą w miarę możliwości poza budynkiem szkoły lub w pojedynczych grupach na obiektach sportowych z zachowaniem szczególnej ostrożności. Nie będą prowadzone zajęcia z gier kontaktowych.
Uczeń musi posiadać własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia lub w tornistrze; uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą.
Uczniowie przemieszczają się po korytarzu szkolnym po prawej stronie.
Uczeń korzystający z kredy do zapisywania treści na tablicy, korzysta z niej owijając ją w papier, który następnie wyrzuca.
Uczeń korzystający z pisaków jednorazowych, po ich użyciu dezynfekuje je za pomocą płynu odkażającego i odkłada na właściwe miejsce.
Uczniowie nie przynoszą do szkoły niepotrzebnych rzeczy.
Zachęca się uczniów do dbania o higienę i czystość pozostawianych po sobie miejsc zwłaszcza ławek, krzeseł poprzez ich samodzielne zdezynfekowanie.
We wtorek 1 września o godz. 11 00 zapraszamy uczniów klas pierwszychna spotkanie z dyrektorem szkoły i wychowawcami, które odbędzie się na hali gimnastycznej. Prosimy uczniów o wchodzenie na halę bezpośrednim wejściem od strony parkingu i zajmowanie wyznaczonych miejsc.
Rozpoczęcie nowego roku szkolnego dla uczniów klas drugich i trzecich zainaugurują spotkania z wychowawcami w salach lekcyjnych. Uczniów klas drugich zapraszamy o godz. 8.00, zaś uczniów klas trzecich o godz. 10.15.
TUTAJ publikujemy wykaz klas ze wskazaniem sal na spotkanie z wychowawcami. Prosimy wchodzić do sal na I piętrze wejściem do szkoły od strony parkingu, na II piętro wejściem głównym do szkoły, a do sal na parterze wejściem od strony parkingu przy kserokopiarce.
Na spotkanie z dyrektorem szkoły i wychowawcami klas może przyjść wyłącznie zdrowy uczeń. Uczeń, nie może przyjść do szkoły, jeżeli przebywa w domu z osobą na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych albo sam jest objęty kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych.
O godzinie 9.00 w Bazylice Mniejszej p.w. Matki Bożej Królowej Polski w Stalowej Woli z okazji rozpoczęcia roku szkolnego odbędzie się msza św. celebrowana przez naszych katechetów.
Każda osoba przed przyjściem do szkoły (uczeń, nauczyciel, pracownik administracji i obsługi, rodzic, osoby trzecie) jest zobowiązana do zapoznania się z regulaminem bezpieczeństwa przebywania w budynku szkoły, który będzie opublikowany na stornie internetowej szkoły w dniu 31.08.2020 r. Niniejszy regulamin ma na celu zminimalizowanie potencjalnego zarażenia się wirusem Covid 19 przez uczniów, nauczycieli, pracowników szkoły. Jego sumienne przestrzeganie będzie nie tylko wyrazem dojrzałości, odpowiedzialności i dbałości wszystkich osób, które na co dzień spotykają się w szkolnej przestrzeni, o nasze zdrowie, ale także zdrowie tych, których po powrocie ze szkoły spotykamy w domu.
Miło nam poinformować, że nasi uczniowie, absolwenci I Liceum Ogólnokształcącego im. Komisji Edukacji Narodowej w Stalowej Woli, najlepiej w naszym mieście i powiecie zdali egzamin maturalny.
Okazaliśmy się najlepsi pod względem zdawalności egzaminu. Poniżej zdawalność uzyskana przez najlepsze licea w naszym mieście w kolejności uzyskanych wyników:
I Liceum Ogólnokształcące im. KEN 96,75
Liceum Ogólnokształcące w ZS nr 2 94,12
Katolickie Liceum Ogólnokształcące 90,91
Samorządowe Liceum Ogólnokształcące 89,95
Nasi maturzyści uzyskali w Stalowej Woli również najwyższe średnie wyniki ze wszystkich przedmiotów obowiązkowych (j. polski, matematyka, j. angielski, j. niemiecki).
Z przedmiotów rozszerzonych uzyskaliśmy najwyższe średnie wyniki z: matematyki, fizyki, biologii, chemii, j. angielskiego, WOS, historii, j. polskiego, geografii, j. rosyjskiego.
Od jutra, tj. 13.08.2020 do 18.08.2020 r. czekamy na Wasze przybycie z oryginałem świadectwa ukończenia szkoły i z oryginałem zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego oraz z podpisanymi 2 zdjęciami legitymacyjnymi (klasa, imię i nazwisko). Złożenie wymienionych dokumentów jest warunkiem przyjęcia do szkoły.
Jednocześnie prosimy o pobranie i wypełnienie „Deklaracji dotyczącej woli uczestnictwa niepełnoletniego ucznia w zajęciach z religii w roku szkolnym 2020/2021 i latach następnych”. Deklaracja jest opublikowana na stronie internetowej szkoły w zakładce O SZKOLE - Dokumenty - Dokumenty szkolne lub dostępna w punkcie rekrutacji w szkole. Deklarację należy złożyć wraz z pozostałymi dokumentami.
Listy kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do szkoły są opublikowane systemie elektronicznego naboru systemu Vulcan (https://podkarpacie.edu.com.pl/kandydat) oraz na listach udostępnionych przy wejściu głównym do szkoły.
Informujemy, że na naszej stronie w zakładce o SZKOLE- Dokumenty-Dokumenty szkolne został opublikowany spis podręczników dla uczniów naszej szkoły.
Jednocześnie prosimy o rozważne podejmowanie decyzji w sprawie sprzedaży podręczników z ubiegłego roku szkolnego. W związku z reformą w szkolnictwie i pandemią, rozkłady tematów lekcji i realizacja programów nauczania nie są tożsame z zakończeniem roku szkolnego. Niektóre podręczniki będą aktualne w kolejnym roku szkolnym.
W piątek 26 czerwca na platformie Google Meet odbędzie się spotkanie wychowawców z uczniami z okazji zakończenia nauki. Zapraszamy o godz. 8.00 uczniów klas drugich i pierwszych po gimnazjum oraz o godz. 11.00 uczniów klas pierwszych po szkole podstawowej.
O godzinie 9.00 w Bazylice Mniejszej p.w. Matki Bożej Królowej Polski w Stalowej Woli z okazji zakończenia roku szkolnego odbędzie się msza św. celebrowana przez naszych katechetów.
W tym dniu uczniowie będą mogli odebrać świadectwa od wychowawcy w ściśle określonym czasie i wyznaczonej sali lekcyjnej. Uczniowie wchodząc do szkoły muszą zachować odpowiedni odstęp (co najmniej1,5 m) oraz mieć zakryte usta i nos (maseczką jedno-lub wielorazową, materiałem, przyłbicą). Po wejściu do szkoły i przed wejściem do sali muszą zdezynfekować ręce. Zgłoszenie się uczniów po odbiór świadectw w dniu 26.06.2020 r. nie jest obowiązkowe. W innych dniach zapraszamy do sekretariatu szkoły w godzinach pracy sekretariatu szkoły, tj. do godziny 15-tej.
TUTAJ publikujemy wykaz klas ze wskazaniem sal i godziny odbioru świadectw. Prosimy wchodzić do sal na I piętrze wejściem do szkoły od strony parkingu, na II piętro wejściem głównym do szkoły, a do sal na parterze wejściem od strony parkingu przy kserokopiarce.
Przedłużenie czasowego ograniczenia funkcjonowania I LO im. KEN w Stalowej Woli w związku z zapobieganiem,
przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
W dniu 03.06.2020 r. Ministerstwo Edukacji Narodowej zaktualizowało przepisy, dzięki którym możliwe jest prowadzenie kształcenia na odległość w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkół i placówek oświatowych w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID- 19.
Do 28 czerwca br. przedłużona została przerwa w nauczaniu stacjonarnym w jednostkach systemu oświaty. Nauka będzie się nadal odbywać na odległość.
Informujemy, że w poniedziałek i we wtorek (8,9 czerwca) od godz. 11.30 do 13.30 wychowawcy klas będą wydawać świadectwa maturalne. Maturzyści w tych dniach będą pisać egzaminy do godz. 11.50. Po wyjściu z sali egzaminacyjnej z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa prosimy odebranie świadectwa maturalnego. W innych dniach zapraszamy po odbiór świadectw do sekretariatu szkoły w godzinach pracy sekretariatu szkoły, tj. do godziny 15-tej (z wyłączeniem czasu trwania egzaminów maturalnych).
W dniu 08 czerwca (poniedziałek) zapraszamy maturzystów klas: 3 A do sali 19 3 D do sali 25 3 F do sali 32 3G do sali 23 3I do sali 10
W dniu 09 czerwca (wtorek) zapraszamy maturzystów klas:
3B do sali 10 3C do sali 23 3E do sali 18 3H do sali 32
Proszę pamiętać, że ze względu na wytyczne GIS maturzyści muszą podpisać listy odbioru dokumentów swoim długopisem i podejść do nauczyciela w maseczce/przyłbicy.
Prosimy uczniów o zwrot wypożyczonych książek z biblioteki szkolnej. Zapraszamy wejściem do szkoły od strony parkingu w godzinach od 8.00-14.00 z wyłączeniem dni 8-15 czerwca 2020 r.
W związku z koniecznością okresu kwarantanny dla książek, prosimy o dostarczenie ich do szkoły wraz z wcześniej przygotowaną kartką, na której znajdą się informacje:
wykaz oddawanych książek,
imię, nazwisko i klasa ucznia oddającego książki.
Po okresie kwarantanny książki zostaną przyjęte do biblioteki.
Wypożyczanie książek
W związku z koniecznością okresu kwarantanny dla książek i innych materiałów przechowywanych w bibliotece szkolnej uczniowie będą mogli z niej korzystać po uprzednim telefonicznym/mailowym zgłoszeniu w sekretariacie szkoły i poinformowaniu o celu wizyty. Po przyjęciu przez pracownika szkoły zgłoszenia i po konsultacji z nauczycielem bibliotekarzem, zostanie wyznaczony przez dyrektora szkoły czas wizyty w najbliższym możliwym terminie, z zachowaniem wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia. Harmonogram wizyty w bibliotece będzie upowszechniony dla uczniów i rodziców.
Na wyznaczoną przez dyrektora szkoły wizytę uczniowie będą wchodzić do szkoły wejściem od strony parkingu.