Wymagania edukacyjne

Metody sprawdzania osiągnięć ucznia i kryteria oceniania.

Zgodnie z podstawą programową układ treści nauczania ma charakter spiralny, co zakłada, że podczas wprowadzania nowego materiału nauczyciel powinien odwoływać się do wiedzy i umiejętności zdobytych wcześniej. Poziom kompetencji ucznia przyswojonych na wcześniejszych etapach edukacji można zbadać między innymi za pomocą testu diagnostycznego, przeprowadzanego na początku klasy pierwszej szkoły ponadpodstawowej. Sprawdzanie osiągnięć ucznia powinno być systematyczne i przyjmować różne formy. Oprócz odpowiedzi ustnej, tradycyjnymi sposobami monitorowania pracy ucznia są pisemne formy sprawdzania wiedzy i umiejętności, jak kartkówka, sprawdzian, praca klasowa. Ocenie powinna także podlegać aktywność na zajęciach lekcyjnych, a także zaangażowanie w działania wykraczające poza standardowy czas lekcji – na przykład w realizację projektu.

Aby ocena była możliwie obiektywna, pełna i rzetelna, wymagania edukacyjne powinny odzwierciedlać stopień opanowania wiedzy oraz nabyte umiejętności z zakresu przedmiotu nauczania według podanych kryteriów:

 

Wozek inwalidzki
Aktualności